top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Linenberg Stein

דירת קבלן- מה חייבים לדעת לפני חתימה על חוזה?


בשנים האחרונות יצא לי ללוות לא מעט לקוחות בתהליך עיצוב ותכנון "דירת קבלן". לא מעט לקוחות מגלים כי הדירה אותה רכשו במיטב כספם מחייבת לא מעט שדרוגים ושינויים מהסטנדרט הקבלני, מלבד העלות הנלוות גם לא כל רצונם מתאפשר ובסופו של דבר נשארים עם תחושת החמצה וחבל.

ריכזתי רשימה המקיפה את עיקר הנושאים עליהם ניתן עוד להעלות בשלב מו"מ לרכישה, בשלב בו מאזן הכוחות עוד לטובת הלקוח. מרגע החתימה מאזן כוחות זה משתנה.

חשוב! כל אישור או שינוי או הבטחה יש לוודא כי תירשם ותתועד, ככלל כל התנהלות כדאי שתהיה בכתב ומתועדת.

במעמד הרכישה חותמים על מפרט מכר, מסמך ארוך שלא תמיד משקיעים הזמן בלקרוא את כולו- חלק גדול אמנם סטנדרטי ברמה המשפטית אבל שם תוכלו לגלות בדיוק כמה נק' חשמל מקבלים, מה גובה הזיכויים ומה גובה השינויים.

אז קבלו "צ'ק ליסט דירת קבלן" ואלו עיקרי הדברים:

1. שלב ביצוע / סטטוס הדירה במעמד החתימה : האם נבנו קירות פנים דירה? האם בוצעו מערכות אינסטלציה וחשמל? כל שינוי בתוואי קירות הפנים, או חשמל ואינסטלציה עולה כסף לאחר שלב השלד וביצוע תשתיות - לכן חשוב להבין זאת במעמד החתימה! כמו כן מה הן לוחות הזמנים להגשת שינויים (לפעמים זה עניין של שבועות ספורים ולפעמים קצת יותר).

לרוב שינוים טרם ביצוע לא יעלו כסף. יש לקחת בחשבון שלא כל שינוי פנימי מתאפשר משיקולי קונסטרוקציה, מיגון וכיוב'.

2. חשמל:

לבדוק אל מול מפרט המכר כמות נק' חשמל/ מאור: לוודא תלת פאזי. 3*25 או 3*40, תריסים חשמליים לכל החלונות, מיקומי מסכי טלוויזיה וההכנות לכך, בית חכם, או כל צורך כזה או אחר תוכלו לראות במפרט המכר בכמות נקודות לכל חלל. נהוג במו"מ לבקש תוספת נקודות.

3. מיזוג אויר:

בשנים האחרונות דירות הקבלן אינן כוללות את היחידות מיזוג עצמן אלא רק ההכנות מבחינת חשמל וניקוז. אם הקבלן מספק יחידת מיזוג בדקו איזה סוג ומהם עלויות השדרוג. חשוב לדעת כי ברוב דירות הקבלן בארץ מסתור הכביסה משמש למקום לדוד החשמל ומעבה יחידת המיזוג. מפאת חוסר מקום ברוב הדירות יחידת VRF הפכה לברירת מחדל.

4. מטבח:

מי הספק/ים ומה גובה זיכוי? לרוב נע בין 3500 ל 12000 ₪ בממוצע. ברוב המקרים תשדרגו המטבח, גובה הזיכוי ניתן לעיתים למו"מ.

5. אינסטלציה וחדרי רחצה:

חשוב לדעת האם יש 3 אינטרפוץ דרך או 4 דרך בחדרי רחצה, מה הצורך האישי שלכם? וניתן לבדוק שדרוג נקודות במו"מ .חשוב לא פחות ברז גינה בכל מרפסת במידה וישנם כמה מרפסות בדירה הקבלן בד"כ יתן ברז גינה רק במרפסת אחת.

6. מחירון שינויים:

כל שינוי או תוספת בבינוי ,נקודות מים אן חשמל יגרור עלויות נוספות שלא בהכרח הכנתם עצמכם אליה. בקשו לעבור על המחירון כחלק מהמו"מ. קיים מחירון דקל לשינוי דיירים, ניתן לבקש גם הנחה על מחירון זה.


אז אלו נקודות עיקריות וישנן עוד כאלו חשובות לא פחות. חשוב להתייעץ עם מעצב.ת פנים לפעמים עוד בשלב המו"מ. דגשים כאלו ואחרים יכולים להוות יתרון עצום אל מול הקבלן טרם הרכישה ולחסוך לכם עגמת נפש ועלויות מיותרות.





קרדיט לצילום מעלה : סטודיו vardehaugen






עיצוב דירת קבלן

משא ומתן עם מעצב דירת קבלן

יתרונות מעצב דירת קבלן

13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page