top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Linenberg Stein

EXPECT THE UNEXPECTED

עודכן: 19 בינו׳ 2021

הרי ידוע שכשנכנסים לתהליך של שיפוץ, יש הפתעות, בדרך כלל לא מהסוג הנעים ולרוב מהסוג שיקפיץ את עלות השיפוץ. יש איך להימנע מזה, וזה לא כזה מסובך.

Dutch Invertuals :קרדיט אימג

ב99% מהמקרים בתהליך שיפוץ בו הייתי מעורבת נתקלתי במה שקרוי בז'רדון המקצועי בצ"מ (בלתי צפוי מראש), זה יכול להיות עמוד או קורה במקום שלא צפינו ומחזיר אותנו לתכנון מחודש, או רטיבות שלא ידענו עליה והתגלתה לאחר פירוק.


אז ממרום ניסיוני ריכזתי "רשימת מאסטים", שיכול בהחלט לחסוך לכם את הבצ"מ :

*מודד- לפני תחילת תכנון חשוב למדוד נכס במצבו הנוכחי AS MADE (בז'רגון המקצועי).

תכנית מהעירייה, מאתר GIS או תכנית מכר ישנה אינן מצב קיים, בוודאות. בכל בנייה יש סטיות במידות, זה אינו מדע מדויק וסטיות קיימות. בבואנו לתכנן בצורה אופטימלית חשוב שנדע מידותיו של הנכס לא באמדן אלא במדויק. . הכניסו את עלות המדידה כחלק מהתקציב הכללי- זה הוצאה הכרחית שאין לוותר עליה.


*קבלן- עם כתב הכמויות וסט התכניות נצא למכרז קבלנים, ההמלצה שלי היא בד"כ לקבל 3-4 הצעות מחיר מקבלנים בכדי לקבל אומדן לעלות הכספית הצפויה. טווח ההצעות יכול לנוע בפערים של עשרות אלפי שקלים (ולפעמים יותר). עברו על ההצעה, ועשו השוואות בין הקבלנים.

ההצעה הזולה היא בד"כ סימן אזהרה. מניסיוני הצעה זולה היא זו בה הקבלן חסר ניסיון או ש"בונה" על פנקסנות של תוספות במהלך העבודה. זכרו קבלן שמפסיד בפרויקט זה רע לכולם.


*שינויים- נסו לקבל את כל ההחלטות והבחירות לפני שמתחילים לעבוד. כל שינוי הוא קרקע פורייה לטעויות. כן מותר להתלבט ואפשר להתחרט. ככל שיהיו יותר כאלו לאורך הדרך- יש סיכוי שיהיו תקלות, תוספות תקציב.

*טעויות-כל פרויקט הוא אבטיפוס, כל דירה, שיפוץ ולקוח הוא שילוב ייחודי ולכן טעויות קורות. קבלו אותן בהבנה אבל- חשוב לוודא שללקוח ולמעצב יש ביטוח מקצועי, שמי שטעה ידע לשאת באחריות גם במובן הכלכלי במידה ויהיה צורך. בנוסף, ספקים, נגר, אלומיניום ועוד רבים שיקחו חלק בפרויקט, והשרות שנותנים במידה ומתגלה תקלה או טעות. לכל מעצב טוב יש צוות שעובד איתו ונבחר בקפידה. הספקים איתם אני בוחרת לעבוד אינם רק בזכות הסחורה או הכישרון אלא גם ובזכות השרות שנותנים ללקוחותיי.


*תקציב- לא נכנסים לשיפוץ מבלי להגדיר תקציב מראש. התקציב מחולק לפי סעיפי ההוצאות בפרויקט ומגדרים לי כמעצבת ולכם כלקוחות "גבולות גזרה". קל להיסחף תקציבית בשיפוץ, ברגע שהוגדר התקציב כל יותר לקבל החלטות ובחירות. הספקים אליהן נפנה מותאמים לתקציב וכך הכל מתנהל בצורה נכונה יותר עבורי כמעצבת ועבורכם כלקוחות. בטבלת התקציב נשאיר 15% לבלתי צפוי מראש (הבצ"מ) וכך לא נתפס לא מוכנים.

"לא נכנסים לשיפוץ מבלי להגדיר תקציב מראש. התקציב מחולק לפי סעיפי ההוצאות בפרויקט ומגדרים לי כמעצבת ולכם כלקוחות "גבולות גזרה". קל להיסחף תקציבית בשיפוץ, ברגע שהוגדר התקציב כל יותר לקבל החלטות ובחירות."

119 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page